TrueNorth przechwytuje 2000 ramek na sekundę

16 sierpnia 2016, 10:37

IBM-owski układ TrueNorth, reklamowany jako "cognitive chip", ma działać podobnie do ludzkiego mózgu. Inżynierowe Samsunga udowodnili właśnie, że układ jest w stanie przechwytywać obraz wideo znacznie sprawniej niż jakikolwiek wcześniejszy chip


Księgarnia PWN - Gwiazdka 2024

Stoisko z grami wideo© Coolcaesarlicencja: GNU FDL

Być jak mężczyzna

1 października 2007, 10:05

Mózgi kobiet i mężczyzn wyspecjalizowały się w różnych zadaniach. Można więc sobie wyobrazić zdumienie naukowców z Uniwersytetu w Toronto, którzy zauważyli, że różnice w zakresie wykonania zadań wymagających zdolności przestrzennych zanikają, gdy obie płci pograją najpierw przez kilka godzin w gry wideo.


Dwie pierwsze Nokie z Windows Phone

26 października 2011, 10:47

Nokia zaprezentowała dwa pierwsze telefony z systemem Windows Phone. Smartfony Lumia 800 i Lumia 710 już w przyszłym miesiącu trafią do sklepów we Francji, Niemczech, Wielkiej Brytanii, Włoszech, Hiszpanii i Holandii. Zwykle pomiędzy premierą a sprzedażą nowych urządzeń Nokii mijało więcej czasu.


Komediowo w szczytnym celu

9 czerwca 2022, 17:45

Jeszcze trzy tygodnie trwa konkurs Comedy Pet Photo Awards 2022, którego sponsorem jest firma ubezpieczeniowa Animal Friends Insurance. Na zwycięzcę czeka nagroda w wysokości 2000 funtów i tytuł Comedy Pet Photographer of the Year. Zgłoszenia przyjmowane są do 1 lipca bieżącego roku, a rywalizacja odbywa się w 7 kategoriach. Ujawnione przez organizatorów najciekawsze jak dotąd zdjęcia mają wywołać uśmiech i zachęcić do udziału w akcji.


Unreal Tournament

Niech rodzice decydują

23 lutego 2009, 17:03

Dziewiąty Okręgowy Sąd Apelacyjny w Kalifornii jednogłośnie stwierdził, że ustawa zakazująca nieletnim zakupu brutalnych gier wideo jest niezgodna z Konstytucją USA. Sąd odrzucił wyniki badań psychologicznych, na które powoływano się w sądzie niższej instancji.


Nieprzydatna technologia

22 kwietnia 2013, 09:27

Edward Davis, szef bostońskiej policji, powiedział dziennikarzom Washington Post, że technologia rozpoznawania twarzy nie pomogła w zidentyfikowaniu zamachowców z Bostonu. Technologia ta nie zdała egzaminu, pomimo iż zdjęcia obu braci znajdowały się w oficjalnych bazach danych


Samodzielny produkt

29 listopada 2006, 11:07

Firma 3Dlabs poinformowała o odłączeniu się od Creative Labs po czterech latach współpracy. Pierwszym owocem samodzielności 3Dlabs jest rozpoczęcie wysyłania projektantom systemów swojego procesora medialnego.


Gracze

Komputerowa strzelanka jako trening mózgu

14 września 2010, 10:21

Podczas kiedy przeciwnicy komputerowych gier akcji uważają, że służą one jedynie ogłupianiu, zwolennicy „strzelanek" nieśmiało ich bronią bronią, argumentując to na przykład lepszym refleksem. Naukowcy z University of Rochester postanowili zweryfikować te tezy.


Sztuczna inteligencja odtwarza silnik gry na podstawie obserwacji

13 września 2017, 07:53

Już wkrótce twórcy gier mogą zyskać nowe interesujące narzędzie, które przyspieszy produkcję nowych tytułów i pozwoli im na eksperymentowanie z różnymi stylami rozrywki. Naukowcy z Georgia Institute of Technology (Gatech) opracowali system sztucznej inteligencji, który uczy się działania silnika wykorzystanego w grze.


Karty z procesorem GeForce 8800 GT w trybie SLI

Nvidia GeForce 8800 GT już w sklepach

30 października 2007, 11:51

NVIDIA GeForce 8800 GT trafił już na półki sklepowe. Zaprojektowany został tak, aby spełnić żądania najbardziej wymagających graczy, którzy czekali na bardzo wydajną kartę w cenie około 229 euro.


Zostań Patronem

Od 2006 roku popularyzujemy naukę. Chcemy się rozwijać i dostarczać naszym Czytelnikom jeszcze więcej atrakcyjnych treści wysokiej jakości. Dlatego postanowiliśmy poprosić o wsparcie. Zostań naszym Patronem i pomóż nam rozwijać KopalnięWiedzy.

Patronite

Patroni KopalniWiedzy